Šport a olympizmus
2 min. čítania

Granty v rámci projektu Nadácie SOV podporia 10 nádejných slovenských juniorov v individuálnych olympijských športoch

BRATISLAVA 10. apríla (SOV) - Nadácia Slovenského olympijského výboru (SOV), Slovenská olympijská marketingová (SOM), a.s. a marketingoví partneri slovenského olympijského hnutia, spoločnosti Procter&Gamble a Coca-Cola, spoločne spustili v projekt podpory mladých športovcov v individuálnych olympijských športoch.

Podporiť športovcov mohol každý nákupom produktov spoločností Procter & Gamble a Coca-Cola v sieti Tesco počas prvých dvoch mesiacov roku 2014. Suma, ktorú obe spoločnosti mladým olympijským nádejam napokon venovali, sa vyšplhala na 29 500 EUR.

O rozdelení „Grantu P&G pre olympijské nádeje“ medzi žiadateľov v juniorskom veku v pondelok 7. apríla rozhodla päťčlenná odborná komisia na čele s prezidentom SOV Františkom Chmelárom. Vybraní desiati mladí športovci, spolu zo štyroch letných i štyroch zimných športov, preberú na piatkovom Večeri olympionikov v Radošinskom naivnom divadle v Bratislave symbolický šek od zástupcov spoločností  Procter & Gamble a Coca-Cola.

O granty sa uchádzalo dovedna 51 žiadateľov z 13 športových odvetví. Nie všetci žiadatelia však spĺňali podmienku juniorského veku. Spomedzi ostatných boli uprednostnení tí, ktorí nemajú možnosť čerpať štátne dotácie v rámci projektu vybraných športovcov Ministerstva školstva, mládeže, vedy a športu SR, ani podporu v rámci prípravy na olympijské hry mládeže 2014 v Nankingu. Vo vybranej desiatke sú rýchlokorčuliarka na krátkej dráhe Alica Porubská, krasokorčuliar Marco Klepoch, bežec na lyžiach Ján Koristek, zjazdári Andreas Žampa a Matej Falat, rýchlostná kanoistka Patrícia Skovajsová, atléti Patrik Spevák a Tomáš Veszelka, šermiar Ján Cipár a bedmintonistka Martina Repiská.

paris

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV