Športové aktuality
3 min. čítania

Najprominentnejšia účastníčka olympijského marketingového seminára v Šamoríne Gunilla Lindbergová pre olympic.sk

Ľubomír Souček
Generálna sekretárka ANOV a členka exekutívy MOV Gunilla Lindbergová.

BRATISLAVA (15. júna) – Rezort X-Bionic Sphere v Šamoríne-Čilistove hostil tento týždeń do utorka do štvrtka medzinárodný olympijský marketingový seminár. Zúčasnilo sa na ňom vyše sto delegátov z viac než 60 krajín. Najprominentnejším účastníkom bola Švédka Gunilla Lindbergová, ktorá ako generálna sekretárka celosvetovej Asociácie národných olympijských výborov (ANOV) vlastne bola hlavnou organizátorkou seminára. Jeho zabezpečením Medzinárodný olympijský výbor (MOV) a ANOV poverili Slovenský olympijský výbor. Olympijská solidarita MOV hradila účasť jedného delegáta z každej krajiny.
 
Nielen generálna sekretárka ANOV, ale zároveň aj členka exekutívy MOV Gunilla Lindbergová je jedna z najvplyvnejších olympijských funkcionárov na svete. Napriek tomu, že minulý mesiac oslávila sedemdesiatku, okrem dlhoročných funkcií v orgánoch MOV a ANOV napríklad vedie koordinačnú komisiu MOV pre zimné olympijské hry 2018 v Pjongčangu.
 
Ako prezradila, Slovensko navštívila ešte len druhý raz v živote. Premiérovo tu bola pred dvadsiatimi rokmi na seminári generálnych sekretárov a šéfov olympijských misií národných olympijských výborov, ako aj zasadnutí exekutívy Európskych olympijských výborov. Vtedy spoznala Bratislavu, teraz zase rezort X-Bionic Sphere. „Je to veľkolepý komplex, ktorý ma svojimi rozmermi, aj úrovňou zariadení i služieb veľmi príjemne prekvapil,“ priznala Gunilla Lindbergová v rozhovore pre náš portál.
 
Na margo seminára Gunilla Lindbergová povedala: „Takýto seminár organizujeme druhý rok. Ale vzhľadom na to, že na svete máme 206 národných olympijských výborov, rozdelili sme teraz účastnícke NOV do troch skupín. V každej máme mix účastníkov zo všetkých piatich kontinentov. Snažili sme sa ich rozdeliť tak, aby v každej skupine boli zástupcovia takých NOV, ktoré sú v oblasti marketingu na približne porovnateľnej úrovni. Tu na Slovensku sme školili marketingových pracovníkov z krajín s najlepšie rozvinutou prácou v tejto oblasti, takže obsah seminára bol výrazne odlišný, ako v strednej skupine, či medzi začiatočníkmi.“
 
Od niektorých účastníkov seminára sme si vypočuli vysoké hodnotenie jeho úrovne. Súhlasí s ním aj Gunilla Lindbergová? „Myslím si, že naozaj môžu spokojní s tým, čo sa tu dozvedeli. Je dôležité zoznámiť sa s tým, čo robia inde a vypočuť si informácie o množstve rôznorodých programov v iných krajinách. Určite cenná bola aj prezentácia televízneho Olympic Channelu (Olympijského kanála).“
 
Olympic Channel spustil svoju prevádzku vlani deň po skončení olympijských hier v Riu de Janeiro. Čo jeho zástupcovia prezentovali v Šamoríne? Gunilla Lindbgerová: „Objasnili, v čom môžu národným olympijským výborom poskytnúť pomoc a spoluprácu, aký olympijský videoobsah im môžu poskytnúť pre ich webové stránky a sociálne médiá, aj akú technickú podporu im môžu ponúknuť. Olympic Channel je nový projekt, ktorý sa dlho bude vyvíjať, ale kanál už dnes spolupracuje s väčšinou medzinárodných federácií olympijských športov a približne s 50 NOV. Bolo by vhodné, keby NOV nielen používali obrazové materiály a technickú podporu z Olympijského kanála, ale aj keby sami tvorili a poskytovali mu vlastný videoobsah, napríklad o svojich aktivitách.“

paris

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV