SOŠV
Bratislava
3 min. čítania

Do Európskeho týždňa športu sa na Slovensku zapojilo vyše 200-tisíc ľudí

TASR, sou
Momentka z podujatia SOŠV "Športuj, Slovensko" 21. septembra v Bratislave.
Foto
Andrej Galica, SOŠV

Do Európskeho týždňa športu, ktorý sa na Slovensku uskutočnil od 23. do 30. septembra, sa zapojilo viac ako 200-tisíc ľudí. V poradí piaty ročník projektu Európskeho týždňa športu sa konal v 42 krajinách a okrem národných koordinátorov ho podporilo aj 47 partnerských asociácií. Na Slovensku ho štvrtýkrát zastrešovalo Národné športové centrum (NŠC), medzi jeho partnerskými organizáciami bol aj Slovenský olympijský a športový výbor (SOŠV). Cieľom bolo zapojiť obyvateľstvo do športových a telesných aktivít a zvýšiť povedomie o ich veľkých prínosoch pre život.

Počas Európskeho týždňa športu sa od 23. do 30. septembra uskutočnilo na Slovensku 747 športových podujatí. Z roka na rok sa tento počet zvyšuje a registrujú sa ďalší a ďalší organizátori podujatí, ako sú nové školy, kluby či zväzy. Pod hlavičkou #BeActive, čo je hlavný slogan kampane nabádajúci k pohybu nielen počas samotného Európskeho týždňa športu, ale aj počas celého roka, sa mohli registrovať aj všetky pohybové aktivity organizované od 1. septembra do 15. októbra 2019. Celkovo zaevidovali v Národnom športovom centre 1100 akcií v rámci tohto celého obdobia, do ktorých sa zapojilo či ešte zapojí približne 213-tisíc Slovákov.

Medzi veľmi úspešné podujatia tohtoročného Európskeho týždňa športu sa zaradil aj projekt SOŠV "Športuj, Slovensko!", ktorého štvrté dejstvo sa odohralo 21. septembra v Bratislave. Na Železnej studničke sa na ňom zúčastnilo približne 4000 ľudí, ktorí si v prítomnosti známych olympionikov a ďalších topšportovcov mohli vychutnať rozmanité pohybové aktivity. Z radov účastníkov "Športuj, Slovensko" až 923 detí absolvovalo súťaže v behu, na bicykli, či na kolobežkách.

Najviac podujatí sa počas samotného Európskeho týždňa športu uskutočnilo v školách. Z 567 pohybových aktivít bolo až 72 v materských školách, ktoré sa každoročne zapájajú do iniciatívy v stále väčšom počte aj s tými najmenšími. Najviac registrovaných podujatí evidovali v Bratislave, kde si záujemcovia mohli vybrať z 89 podujatí vrátane úspešnej víkendovej akcie #BeActive Night v mestskej časti Ružinov. Na východe republiky v Košiciach registrovali 36 podujatí.

Zahanbiť sa nenechalo ani súčasné Európske hlavné mesto športu Michalovce, kde počas kampane zorganizovali 26 akcií. Jedným z vydarených podujatí v Michalovciach bolo audiovizuálne výchovno-vzdelávacie predstavenie Slovenského olympijského a športového výboru "Dotkni sa hviezd" určené pre žiakov prvého stupňa základných škôl.

Prieskum Eurobarometer z roku 2017 ukázal, že ľudia sa prestávajú hýbať. Až 60 percent obyvateľov Európy nešportuje a nevenuje sa fyzickej aktivite. Na Slovensku je to 49 percent ľudí. Hýbať sa a športovať vyzýval Slovákov počas kampane aj boxer Tomi "Kid" Kovács. "Nie je nutné mať zábrany a zaoberať sa názormi iných ľudí. Ak niekto športuje, športuje pre seba, svoje telo a dobré pocity. Na športovanie nepotrebujete najlepšie fitnescentrá, špeciálne priestory. Často stačí dobrá prechádzka, ľahký výklus. Nikto nechce, aby ste prekonávali svetové rekordy. Stačí sa len rozhýbať, aby sa človek cítil lepšie," uviedol v tlačovej správe Kovács.

Informácie o Európskom týždni športu, rovnako ako aj registrácia športových podujatí, sú prístupné na webovej stránke www.tyzdensportu.sk.

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri