Športové
Bratislava
3 min. čítania

Naši vodní slalomári v októbri otestujú olympijskú trať v Tokiu, na prepravu po meste namiesto áut využijú metro

canoe.sk
Dve aktuálne podoby olympijského vodnoslalomárskeho areálu v Tokiu.
Foto
canoe.sk

Viceprezident sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky Richard Galovič a športový riaditeľ sekcie Lukáš Giertl absolvovali v polovici apríla inšpekčnú cestu do Tokia. V dejisku budúcoročných olympijských hier sa v októbri uskutoční skúšobné podujatie zložené z eliminačných pretekov a hlavnej testovacej súťaže. Informácie o inšpekcii v Tokiu boli zverejnené na stránke canoe.sk.

Počas piatich dní absolvovali zástupcovia sekcie deväť rokovaní s manažmentom šiestich hotelov, ktoré by vzhľadom na svoju polohu mohli byť vhodné pre potreby slovenských vodných slalomárov. „Praktické skúsenosti s najväčším mestom na svete nás prinútili zmeniť zaužívané štandardy natoľko, že naši športovci a ich realizačné tímy nebudú v japonskej prehustenej doprave využívať na transport prenajaté auta, ale z hotela na kanál a späť sa budú presúvať metrom,“ informujú zástupcovia sekcie divokých vôd Slovenskej kanoistiky po návrate z inšpekčnej cesty.

Už štandardnými činnosťami pri obhliadke hotelov je ich trasovanie a dopravná dostupnosť k letiskám, dopravným uzlom, vhodným reštauráciám a predovšetkým k samotnému športovisku. Pri dlhodobom pobyte v termíne 12. október až 2. november je pre nás samozrejme kľúčová požiadavka jednoduchá dopravná dostupnosť, čo najlepšie podmienky na regeneráciu, dostupnosť športovísk pre kondičnú prípravu, pestré raňajky a samozrejme, priestor pre sušenie vodáckych vecí, vysvetľuje Richard Galovič.

Inšpekčná cesta bola preto nevyhnutná súčasť logistickej prípravy na nadchádzajúcu olympiádu. Okrem iného aj preto, že v termíne predolympijských pretekov sa v metropolitnej oblasti Tokia očakáva navyše 200-tisíc fanúšikov majstrovstiev sveta v ragby, čo výrazne zvyšuje už aj tak vysokú priemernú cenu ubytovania. „Oficiálny hotel našej výpravy počas eliminačných pretekov, následných predolympijských pretekov a všetkých tréningových kempov v predbežnom počte takmer 80 pobytových nocí chceme lokalizovať do oblasti Tokyo Bay, vzdialenej od Kansai Canoe Slalom Olympic Parku iba deväť minút jazdy metrom.“

Praktické skúsenosti s 38-miliónovým megamestom ukázali, že štandardná preprava prenajatými autami nie je optimálna. Preto budú športovci a ich realizačné tímy využívať na presuny verejnú dopravu. „Kľúčové bolo vyriešiť transport športového výstroja. Prevážať lode v metre je nemysliteľné. Máme prísľub od Japonskej kanoistickej federácie na pomoc s logistikou lodí. Prevoz lodí po prílete a pred odletom bude aj v ich réžii,“ ozrejmuje Lukáš Giertl.

Čo sa týka samotného olympijského kanála, japonský návrat ku konceptu rovnej trate vyskladanej umelými prekážkami RapidBlocs, rovnako ako na olympijských kanáloch v Londýne a Rio de Janeiro, postaveného iba zopár metrov od mora, evokuje úplne nové prostredie, na ktoré si bude potrebné čo najviac zvyknúť.

„Samotný kanál ma podobné parametre ako ten brazílsky, aj keď opticky pôsobí podstatne subtílnejšie. Ukazuje sa, že technológia RapidBlocs, využívaná pri budovaní moderných olympijských kanálov, by napriek svojej vyššej cene mala byť pre vysokú variabilitu využitá aj pri nevyhnutnej rekonštrukcii nášho areálu v Bratislave-Čunove. To by našim športovcom v maximálnej miere pomohlo už v ich príprave na olympijské hry 2020 v Tokiu,“ uzatvára na canoe.sk viceprezident Slovenskej kanoistiky Richard Galovič.