Šport a olympizmus
SOŠV
5 min. čítania

Šéf Oktagonu Pavol Neruda: Vďaka Instagramu ľudia vidia, že bojovník MMA nie je násilnícky „buran“

Stanislav Krško
Pavol Neruda (druhý zľava) je jeden zo zakladateľov organizácie OKTAGON MMA.
Foto
Instagram / Pavol Neruda

Bojový šport MMA zažíva v dnešnej dobe absolútny ošiaľ. Priame prenosy zo zápasov sledujú na Slovensku tisícky ľudí. Z bojovníkov sú celebrity. Nie vždy to tak však bolo. O bojovníkoch si spočiatku ľudia mysleli, že sú násilnícki „burani“ a sponzori turnaje aj promotérov obchádzali veľkým oblúkom.

Všetko zmenila až organizácia OKTAGON MMA, ktorá pod svojimi krídlami združuje tých najlepších MMA zápasníkov nielen z Česka a Slovenska. Jej zakladatelia sú Slovák Pavol Neruda a Čech Ondrěj Novotný. Práve Pavol Neruda bude jedným zo spíkrov na najväčšej online športovej konferencii SPORT (R)EVOLUTION.

Viac informácií o konferencii

Fenomén MMA (zmiešané bojové umenia) sa dostal do povedomia ľudí na Slovensku predovšetkým vďaka projektom OKTAGON MMA. Či už išlo o OKTAGON MAGAZÍN, OKTAGON VÝZVU, či PROJEKT X a Y, stával sa tento šport pre divákov čoraz atraktívnejší. „Trochu neskromne poviem, že MMA zažíva na Slovensku „boom“ aj vďaka nám. Cielene pracujeme na tom, aby sme tento šport sprostredkovali širokej verejnosti, bežným ľuďom. Chceme, aby sa z MMA stal populárny šport. Rovnako je náš cieľ aby si ľudia vážili týchto bojovníkov, ktorí sú úžasní športovci, začal svoje rozprávanie Pavol Neruda.

MMA zažíva rast popularity na celom svete, čomu pomohli športovci ako Connor McGregor či Chabíb Nurmagomedov. Neruda si však myslí, že popularita týchto športovcov nemusí nevyhnutne znamenať aj fakt, že MMA sa uchytí v každej krajine . „V okolitých krajinách bola pred piatimi rokmi rovnaká situácia, MMA tam bol totálny „underground“.  Stále to tak je. V týchto štátoch je to šport, ktorý verejnosť neakceptuje,“ hovorí.

Chcel som, aby aj bežní ľudia videli to, čo ja

Neruda bol v minulosti manažér MMA zápasníkov. Jedného dňa sa rozhodol, že o bojovníkoch natočí dokumenty „Robil som to preto, lebo som chcel, aby aj bežní ľudia videli to, čo ja. Keď som bol v telocvični a rozprával som sa s tými chlapcami, videl som, že robia neuveriteľne náročný šport – psychicky aj fyzicky. Rozmýšľal som, prečo sa tento milý sympatický chalan živí tým, že sa bije v klietke. Fascinovalo ma to a tento príbeh som chcel priniesť aj ľuďom, dodáva Slovák, ktorý sa neskôr spojil s Čechom Ondřejom Novotným a začali budovať úspešnú značku.

Jeden zo zakladateľov spoločnosti OKTAGON MMA priznáva, že nájsť sponzorov nebolo vždy jednoduché. Keď však začala rásť divácka základňa, objavili sa aj firmy s ponukami na spoluprácu. „Keď sme prvýkrát presviedčali sponzorov, každý iba krútil hlavou, že sme sa zbláznili. Nevedeli si predstaviť, že by túto bitku, ktorú ani nikto nechcel nazvať športom, mali podporovať a sponzorovať. Prišlo im to neuveriteľné. Najskôr nám každý zatváral dvere, no keď sme urobili prvé turnaje, začali sme sa stretávať aj s manažérmi vo firmách a v médiách, ktorí Oktagon sledovali a mali k tomu pozitívny vzťah. Potom to už išlo ľahšie a ľahšie,“ dodáva jeden zo spíkrov konferencie SPORT (R)EVOLUTION.

Čo ešte uvidím na konferencii?

Sociálne siete ako brána k úspechu

Veľký vplyv na popularitu MMA majú sociálne siete. Zápasník Attila Végh sa stal po Zápase storočia s Karlosom Vémolom jedným z najsledovanejších slovenských športovcov. „Sociálne siete majú obrovský dosah, dnes je jednoducho taká doba. My sme od prvého momentu vedeli, že to musí byť náš hlavný spôsob komunikácie. Vďaka sociálnym sieťam môže bežný fanúšik nazrieť do súkromia bojovníka, ale aj organizácie. Zdieľame rôzne príbehy a videá, ako sa pripravujeme na zápas a turnaj. Necháme fanúšikov nazerať do kuchyne, za organizáciou vidia reálne tváre. Za bojovníkom vidia príbeh. Môžu sa stotožniť s nejakým borcom. Vidia, že je to v skutočnosti sympatický chlapec a nie násilnícky „buran“,“ dodáva Neruda.

Aké problémy mala na začiatku svojej cesty organizácia OKTAGON MMA?

Čo si najviac cenní na zápasníkoch a koho príbeh je najviac obdivuhodný?

Ako vyzerá spolupráca s partnermi?

Prečo sa OKTAGON MMA rozhodol osloviť youtubera Expl0iteda?

Čo by chcel ešte s organizáciou dosiahnuť?


To, ale aj oveľa viac sa dozviete na športovej konferencii SPORT (R)EVOLUTION z dielne Slovenského olympijského a športového výboru, ktorá minulý rok v septembri zažila svoju úspešnú premiéru, o čom svedčí viac ako 600 účastníkov. 

V priebehu príprav nový koronavírus organizátorov síce nepríjemne prekvapil, avšak nezlomil. Konferencia sa tento rok presunula do online prostredia a uskutoční sa už 16. septembra!

Organizátori si pre vás pripravili 12-hodinový program na dvoch pódiách. MAIN STAGE ponúkne zaujímavosti zo športovej legislatívy, financovania, športového marketingu či príprav na TOKIO 2020. LIFESTYLE STAGE sa venuje témam športovej psychológie, zdravého životného štýlu, príbehom športových osobností, ale aj novým médiám.

Pavol Neruda sa spolu s Attilom Véghom a youtuberom Expl0itedom predstavia v diskusii o MMA s názvom „Splň sa mi senil". O ďalšom programe SPORT (R)EVOLUTION a vstupenkách sa dozviete na www.sportrevolution.sk

Program a vstupenky


Projekt
Sport Revolution
Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri