Športové aktuality
3 min. čítania

Spotrebiteľský prieskum po olympijských hrách v Riu 2016 potvrdil vysokú marketingovú hodnotu olympijských kruhov a olympijských hier

Mojmír Gaško

Bratislava, 19. januára (mg) – Olympijské kruhy sú častokrát označované za najhodnotnejšiu značku súčasnosti. Rozpoznať silu a vlastnosti spájané s touto značkou mal za úlohu spotrebiteľský prieskum spoločnosti Sponsorship Intelligence. Ten sa robil v nadväznosti na OH 2016 v Riu.
 
Vo výskume figurovali tri reprezentatívne vzorky. Tá prvá pozostávala z 51 725 držiteľov lístkov spomedzi návštevníkov z Brazílie a Spojených štátov amerických. V druhej vzorke figurovalo 670 športovcov z 95 krajín a v tretej vzorke sa nachádzalo 36 tisíc respondentov zo širokej verejnosti. Posledná vzorka zahŕňala 16 rôznych ekonomických trhov. Výskum prebiehal na báze online dotazníkov, fór a kvalitatívnych skupinových a hĺbkových rozhovorov. Účastníci mali od 8 do 65 rokov.
 
Výsledkom výskumu bolo 5 hlavných téz, ktoré potvrdili, že značky Medzinárodného olympijského výboru - olympijské kruhy a olympijské hry zostávajú stále silné.

  • Zážitok športovcov a divákov na Hrách XXXI. olympiády v Riu de Janeiro bol veľmi príjemný a prekonávajúci očakávania.
  • Pozitívne vnímanie olympijského hnutia ako celku viditeľne vzrástlo vo vzťahu k hodnotám: inšpiratívnosť, inovácie, mladistvosť a modernosť.
  • Globálne povedomie o olympijských kruhoch zostalo veľmi vysoké.
  • Vlastnosti spájané s olympijskými kruhmi a olympijskými hrami sa od OH v Londýne zintenzívnili.
  • Olympijské hry sú stále najznámejší a najpríťažlivejší produkt z portfólia športových a zábavných podujatí.
 
Z výskumu tiež vyplynulo, že až 9,5 z 10 opýtaných brazílskych návštevníkov olympijských hier v Riu
Graf vnímania jednotlivých vlastností spájaných s olympijskými hrami v porovnaní po OH v Londýne 2012 a OH v Riu 2016.
Graf vnímania jednotlivých vlastností spájaných s olympijskými hrami v porovnaní po OH v Londýne 2012 a OH v Riu 2016.
malo z návštevy športových zápolení pôžitok, pričom až u 82% prekonal zážitok ich pôvodné očakávania. Návštevu olympijských súťaží by svojim známym a rodine odporúčalo 81% ľudí.
 
Až 90% ľudí správne identifikovalo olympijské kruhy. Analýza tiež ukázala, že respondenti považujú Medzinárodný olympijský výbor za menej tradičný a viac moderný oproti minulým obdobiam. So značkou olympijských kruhov sa im asociovali vlastnosti a charakteristiky: globálne, rozmanité, inšpiratívne, dokonalé, priateľské, optimistické a spájajúce. Od olympiády v Londýne sa zvýšila aj sila vlastností spájaných s pojmom olympijské hry.
Podujatia a športovci
paris

Súvisiace

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV