SOŠV
Rozhovor
7 mins. čítania

Kristína Czuczová: Gogo a Bekim prezradia športovcom recept na úspech

Kristína Czuczová: Gogo a Bekim prezradia športovcom recept na úspech

Podľa riaditeľky marketingu Slovenského olympijského a športového výboru Kristíny Czuczovej je príležitostí na neprerobenie v športe veľa. Ide len o ich správnu identifikáciu a prácu s nimi.

Unikátna športová konferencia SPORT (R)EVOLUTION pozýva 18. septembra do industriálnych priestorov bratislavskej Refinery Gallery odborníkov, športovcov, ale aj laickú verejnosť. Riaditeľka marketingu Slovenského olympijského a športového výboru Kristína Czuczová hovorí, že je dôležité, aby vytvárali prepojenie medzi športovými zväzmi či federáciami, športovcami a širokou športovou verejnosťou. Práve konferencia SPORT (R)EVOLUTION 2019 má pre takéto publikum vytvoriť ideálnu platformu.

„Konferencie sa v dnešnej dobe celkovo tešia obľúbenosti, čoraz viac ľudí má záujem vzdelávať sa a to nielen vo svojom odbore – chcú si rozširovať obzory aj v iných oblastiach. Tento trend môžeme pozorovať aj na Slovensku. Verejné diskusie, workshopy, väčšie či menšie konferencie sa objavujú stále častejšie,“ povedala Kristína Czuczová s tým, že SOŠV ako moderná a otvorená organizácia ide s dobou a chce ľuďom poskytnúť to, o čo majú záujem: „Verím, že konferenciou SPORT (R)EVOLUTION im prinesieme niečo naozaj unikátne.“

Spíkri sú rôznorodí. Ako ste pristupovali pri ich vyberaní?

Chceli sme mať v zostave „z každého rožka troška“. Veľa sme rozmýšľali, či konferenciu cieliť na športových odborníkov, alebo skôr laickú verejnosť. Nakoniec sme sa dohodli na pomere 50/50 – aj preto budeme mať dve pódiá – main stage a lifestyle stage. Už ich názvy naznačujú, ktorý bude ako tematicky cielený. Vďaka takejto skladbe si každý divák si nájde témy, ktoré ho zaujímajú. Osobne sa veľmi teším rôznorodosti medzi spíkrami, myslím si, že to diskusiu obohatí o rôzne pohľady na dané problematiky.

Medzi spíkrami je napríklad Gogo, či Bekim. Nie sú športovci a ani sa nepohybujú v športovej komunite. Čo môžu priniesť konferencii tohto formátu priniesť oni?

Práve tú rôznorodosť. Gogo a Bekim sú fenoménmi dnešnej online scény na Slovensku a keďže sa väčšina marketingu postupne presúva do online prostredia, influenceri ako oni, sú jej neodmysliteľnou súčasťou. Medzi slovenskými športovcami to zatiaľ nie je pravidlom, no v zahraničí je „influencer“ snáď každý druhý úspešnejší športovec, keďže online marketing je dôležitý nástroj na získanie nových sponzorov a následnú spoluprácu s nimi. Gogo aj Bekim síce športovci nie sú, no majú rozbehnutých niekoľko veľmi úspešných spoluprác práve vďaka tomu, že sú influencermi a pôsobia  v online. Do diskusie môžu priniesť ich know-how a odporúčania, ako to v online svete funguje.

SOŠV je strechou slovenského športu. Je konferencia dôležitou súčasťou vašej vízie?

Chceme ukázať, že naša transformácia na Slovenský olympijský a športový výbor nie je len o zmene názvu, ale aj o tom, že reprezentujeme celý slovenský šport a snažíme sa ho rozvíjať naprieč celou spoločnosťou. K tomu patrí aj organizácia podujatia SPORT (R)EVOLUTION, ktoré je určené pre širokú športovú verejnosť, nielen tú odbornú.

Vy budete hovoriť o tom, či sa dá v športe neprerobiť. Myslíte, že je to v dnešnej dobe možné?

Z marketingového hľadiska sa to určite dá, stačí sa pozrieť na príklady v zahraničí. Šport je nadčasový, je oň prirodzený záujem, klientela sa nájde vždy. Odhaduje sa, že dnešný globálny športový priemysel má hodnotu okolo 450 miliárd eur. V oblasti brandingu je športový sektor druhým najrýchlejšie rastúcim sektorom a hodnoty značiek sa napríklad z roku 2017-2018 zvýšili až o 10 percent. Rastie aj obchod so športovým tovarom, World Trademark Review uvádza Slovensko spolu s Poľskom ako jediné dve krajiny vo svete, ktoré zaznamenali medzi rokmi 2005 a 2015 medziročný rast nad 10 percent pre dovoz aj vývoz. O nových technológiách a eSports ani nehovoriac, tam sa očakáva dvojnásobný nárast do roku 2021. Takže príležitostí na „neprerobenie“ je naozaj veľa, dôležitá je ich dobrá identifikácia a následná práca s nimi.

Slovenské športové kluby bojujú s malými návštevami z čoho plynú aj menšie sponzorské príspevky. Ako sa dá riešiť tento problém?

Na Slovensku je čoraz viac podujatí, či už športových alebo nešportových a človek si z tej širokej ponuky voľnočasových aktivít pomaly nevie vybrať. Treba ísť tam, kde sa nachádzajú naši klienti, teda potenciálni návštevníci/diváci, a pochopiť prečo si vybrali práve to miesto ako alternatívu nad daným zápasom či podujatím. A potom si položiť otázku, či máme šancu presvedčiť ich, alebo či naopak svoju službu, v tomto prípade napríklad zápas, radšej preorientujeme tam, kde sa nachádza gro našej klientely. Ak sa náš klient nachádza doma za počítačom, je na mieste zvážiť možnosti online prenosov. Ak si vyberie úplne iný program, treba skúmať, čo je za tým – a či dokážeme našu ponuku vylepšiť či ozvláštniť natoľko, že sa k nej vráti.

SOŠV má množstvo sponzorov. Aká je cesta získať si stabilného a kvalitného partnera?

SOŠV pracuje s tou najsilnejšou značkou na svete, s olympijskými kruhmi, s ktorými sa partneri spájať chcú prirodzene, čo nás už predurčuje k úspechu získania úspešných a stabilných spoluprác. Cieľom našej spolupráce je vždy to, aby boli obe strany spokojné. Partnerstvá založené primárne na vzájomnej vizibilite loga sú už dávno nedostačujúce a preto sa stále snažíme hľadať nové a inovatívne spojenie medzi nami a značkou, s ktorou spolupracujeme. Je dôležité pochopiť víziu danej spoločnosti ako aj jej cieľového zákazníka. Na základe toho identifikujeme vhodné projekty či tváre, ktoré budú tvoriť podstatu našej spolupráce. Ponuky šité na mieru sú pre partnera oveľa atraktívnejšie, ako generické prezentácie pre potenciálnych sponzorov. S našimi sponzormi sa snažíme stretávať pravidelne, kedy spoločne „brainstormujeme“ a hľadáme možnosti prieniku našich aktivít. Takáto spolupráca zabezpečuje stabilitu aj kvalitu partnerstva.

Prečo by mala prísť na konferenciu aj laická verejnosť?

Pretože som presvedčená, že na SPORT (R)EVOLUTION si nájde každý tému, ktorá ho zaujme, ktorá mu rozšíri obzory a naučí  niečo nové. Konferencia je unikátna, jediná svojho druhu na Slovensku a veríme, že sa z nej stane tradícia - už len kvôli tomu odporúčam účasť na úplne prvom ročníku. Stráviť celý deň obklopený tými najlepšími športovcami a športovými legendami, či najväčšími odborníkmi z rôznych sektorov, to nezažijete len tak hocikedy.

Nenechajte si ujsť konferenciu SPORT (R)EVOLUTION 2019, ktorá sa uskutoční už 18. septembra 2019 v Reffinery Gallery v Bratislave. Lístky sú dostupné v sieti Predpredaj.sk

Juniorský olympijský tím 2024
2 percent nadacia

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV