Športové aktuality
4 mins. čítania

Youtuber a influencer Expl0ited: Nikto nie je pre značky tak zaujímavý ako športovec!

Profile picture for user Krsko
Stanislav
Krško
Foto
SOŠV - Andrej Galica

Aký obsah je vhodné pridávať na Instagram? Zaujíma niekoho, akú kávu piješ a čo si raňajkoval? Sú športovci naozaj tak zaujímaví, že sa o nich „bijú” aj známe značky? Odpovede na tieto otázky dal členom Juniorského olympijského tímu youtuber a influencer Peter „Expl0ited“ Altof.

Čo je #JOTGAMES?

24. – 25. augusta sa v tréningovom centre X-Bionic Sphere v Šamoríne konal teambuilding #JOTGAMES, ktorý pre členov Juniorského olympijského tímu zorganizoval Slovenský olympijský a športový výbor (SOŠV). Mladí športovci z rôznych odvetví tak mali šancu lepšie  sa spoznať, zabaviť a dozviedieť sa niečo nové z rôznych oblastí športového sveta.

Úvodnú prednášku s názvom „Staň sa guru sociálnych sietí” mal na #JOTGAMES youtuber Expl0ited. „Práve športovci sú tí ľudia, ktorí kraľujú zárobkom na Instagrame. Nikto nie je tak zaujímavý pre klientov a značky ako športovec. Má čo ponúknuť, je inšpiratívny, má zaujímavý životný štýl. To je dôvod, prečo športovcov značky oslovujú na spoluprácu,“ začal svoju prednášku známy influencer.

Svoje tvrdenia podložil viacerými zaujímavými faktami. Vedeli ste napríklad, že portugalský futbalista Cristiano Ronaldo zarobil za jeden rok na instagramových spoluprácach viac ako v Juventuse Turín?  A hoci jeho odveký rival Lionel Messi nepatrí v počte fanúšikov na Instagrame medzi absolútnu špičku, v rebríčku zárobkov ho nájdeme v TOP 10.

„Mať Instagram je ako byť Bayern Mníchov v tohtoročnej Lige majstrov, skrátka nevieš prehrať.“ - Expl0ited
„Mať Instagram je ako byť Bayern Mníchov v tohtoročnej Lige majstrov, skrátka nevieš prehrať.“ - Expl0ited
Foto
SOŠV - Andrej Galica

Instagram – dobrý sluha, ale zlý pán

Napriek tomu, že Instagram je podľa neho skvelá vec, tvorca videí dodal, že sociálne siete sú dobrý sluha, ale zlý pán. Svojím výrokom zároveň otvoril tému bezpečnosti a slušnosti na internete. „Na internet netreba dávať všetko. Ja sa vždy najskôr zamyslím nad tým, čo by na môj príspevok alebo video povedala mama alebo babka. Robte to aj vy. Pre vás je to o to dôležitejšie, pretože ste ľudia, ktorí reprezentujú Slovensko a váš profil by mal byť reprezentatívny. Je dôležité, aby ste nezdieľali hoaxy, nepoužívali vulgarizmy…. Musíte ísť príkladom. Uvedomte si, že ovplyvňujete nielen ďalších mladých športovcov, ale aj iných ľudí,“ vyzval športovcov.

Zaujímavý je tréning, ale aj súkromný život

„Podľa mňa je dôležité pokrývať súkromie aj prácu. Napríklad fotka, na ktorej pije Marcelo (pozn. futbalista, obranca Realu Madrid) kávu, má viac „páči sa mi to“ ako fotografia, na ktorej sa teší spolu s tímom z trofeje. Jeho profesijný život vidia ľudia všade v médiách, no súkromný život, to ako trávi čas s rodinou, fanúšikovia až tak často nevidia. Ľudí zaujíma nielen práca a šport, ale aj súkromie. Treba to však rozumne kombinovať,“ radil budúcim športovým hviezdam. Nezabudol tiež dodať, že obsah na sociálnych sieťach by mal byť autentický. Športovec si musí nájsť svoju vlastnú cestu a správny pomer medzi športovým a súkromným obsahom.

V záverečnej časti prednášky „guru sociálnych sietí“ odpovedal aj na otázky zvedavých športovcov. Členov Juniorského olympijského tímu najviac zaujímalo, ako prebieha kontakt s firmami a akým spôsobom sa dohadujú rôzne spolupráce so známymi značkami. „Bola to veľmi zaujímavá prednáška. Najviac ma oslovilo, keď nám Expl0ited radil, aby sme pridávali viac obsahu z nášho súkromia. Keď som sa nad tým zamyslela, väčšinou pozeráme slávnych športovcov na sociálnych sieťach aj kvôli tomu, aby sme videli niečo z ich súkromia, nielen z tréningov a pretekov,“ povedala biatlonistka Barbora Horniaková.

Názory na tému sociálnych médií sa však rôznili aj u mladých športovcov. Nie každého zaujíma súkromie športovca. „Sledujem viac zahraničných športovcov, napríklad rôznych karatistov. A tí ma oslovili skôr športovým obsahom, nie vecami z ich súkromia. Na ich profiloch pozerám rôzne tréningové videá, ktoré beriem ako inšpiráciu,“ vyjadrila sa karatistka Michaela Čukanová.

Hlavným partnerom podujatia bol exkluzívny partner SOŠV - spoločnosť TIPOS.

paris

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV