Šport a olympizmus
4 min. čítania

Jedinečná príležitosť kúpiť si merch Olympijského festivalu priamo od ambasádora Expl0iteda

Silvester Bobko

Olympijský festival v šamorínskom x-bionic® sphere je historicky prvým podujatím tohto typu na Slovensku. Kopíruje konanie olympijských hier, a teda trvá celých 17 dní, čo je vôbec najviac v histórii našej krajiny. Toto všetko si zaslúži exkluzívny obsah, ktorého súčasťou je aj limitovaná edícia tričiek so symbolmi kultúry Japonska.

„Merch vznikol preto, aby sme poukázali na Peťovho športového ducha. Chceli sme zachytiť, že jeho život nie je iba o tom byť influencerom, robiť YouTube a sociálne siete. Expl0 žije športom, má disciplínu a vyžíva sa v tom,“ predstavuje myšlienku vzniku exkluzívneho merchu Boris Belluš, marketingový manažér Slovenského olympijského a športového výboru. Na výrobe samotného trička sa podieľalo hneď niekoľko kompetentných osôb. Cieľom bolo skompletizovať jedinečný a tematický dizajn pripomínajúci tohtoročné olympijské hry i šamorínsky festival. „V prvom rade sa na tom podieľal sám Peťo. Potom my, ľudia zo SOŠV – ja, pod vedením Kristíny Czuczovej. Spolupracovali sme s agentúrou Work&Hugs, kde bol hlavným zodpovedným náčelníkom Jord Nikov,“ pokračuje Belluš.

Merch
Foto
SOŠV - Mária Šišková

Počet kusov je obmedzený

Vzhľadom na fakt, že ide o exkluzívnu a limitovanú edíciu, vyrobených bolo iba niekoľko desiatkov kusov. „Možnosť zakúpenia je aktuálne iba priamo na Olympijskom festivale, ktorý potrvá až do 8. augusta. Vyrobené boli tri typy veľkostí – M, L a XL. Ak sa merch vypredá na festivale, ďalej sa vyrábať nebude, je to limitovaná edícia,“ pokračuje. Biely stánok, v ktorom je možné si merch zakúpiť, sa nachádza hneď naľavo od vstupu na Olympijský festival, priamo oproti gymu, neďaleko vysielacieho štúdia Fun rádia.   

Ľudia podieľajúci sa na výrobe si dali na konečnom dizajne náležite záležať. Prepracovaniu sa ku konečnej podobe predchádzalo ďalších 5 rôznych variantov. „Spočiatku tam bol vizuál Peťovej tváre, ktorú sme prekresľovali na rozličné štýly. Keďže sme sa chceli priblížiť japonskej kultúre, Expla sme tvarovali do pekných a plných tvarov, aké sú možno vidieť v anime seriáli, respektíve grafikách Pokémon, Naruto či One Punch Man,“ vysvetľuje Boris Belluš. Úplnou samozrejmosťou boli po celý čas najtypickejšie symboly japonskej kultúry na čele s hlavným mestom a dejiskom športového sviatku – Tokia. „Až neskôr bola pridaná takisto vlna vyobrazená v pozadí. Najskôr tam bolo iba biele pozadie, postupne sme sa vyhrali s horami a inými symbolmi Japonska. Istú dobu sme premýšľali aj nad zakomponovaním nejakého druhu tematického jedla, avšak napokon sme sa rozhodli pre veľkú vlnu.“

Ambasádor Olympijského festivalu v Šamoríne Expl0ited.
Ambasádor Olympijského festivalu v Šamoríne Expl0ited.
Foto
SOŠV - Mária Šišková

Japonské symboly

Na tričku sa napokon nachádza viac než 5 symbolov, pričom každý z nich má svoj osobitý význam. Dinosaurus je vlastne Godzilla ktorá vznikla v Japonsku. Pri jej vizualizácii vychádzame zo štýlu tetovaní ktoré na sebe Peťo má. Názov GODZILLA PUNCH je prepojenie športového pohybu s prehistorickou silou tohto japonského charakteru,“ vysvetľuje jeden z hlavných mužov marketingu SOŠV a človek náležite sa podieľajúci na výrobe merchu. „Červené slnko a jeho význam prepojenia so zástavou asi netreba bližšie komentovať. Ďalším symbolom je skoro 200 ročné dielo známej obrovskej vlny The Great wave off Kanagawa, ktorá je výraznou súčasťou predného printu, aj japonskej kultúry,“ dodáva v závere Boris Belluš.

Už počas utorkového programu Olympijského festivalu v Šamoríne sa naskytá návštevníkom jedinečná príležitosť zakúpiť si limitovaný merch priamo od Expl0iteda, obľúbeného YouTubera a jedného zo štyroch ambasádorov festivalu. Stánok s kolekciou sa otvorí od 12:00 a pri troche šťastia vám ho predá samotný Peter „Expl0ited“ Altof. V prípade, že sa merch nevypredá, zakúpiť si ho bude možné naďalej až do konca festivalu. A ak sa do Šamorína nemôžete dostaviť osobne, druhou alternatívou je zapojiť sa do súťaže na našom Instagrame. Tá potrvá až do 6. augusta, následne bude vyhlásený víťaz.

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV