Športové aktuality
4 min. čítania

368 hodín z OH na STV

BRATISLAVA 15. augusta (SITA) - Slovenská televízia pripravuje napriek finančným problémom gigantický projekt vysielania z OH v Sydney. V pláne je 368 hodín vysielania priamych prenosov, záznamov, súhrnov a ďalších materiálov. V porovnaní s Atlantou 1996 ide o výrazný nárast (vyše 250 hodín). Druhý program STV sa v období od 15. septembra do 1. októbra zmení na olympijský kanál, keď hrám bude venovaných denne prakticky 22,5 h. Nočné a predpoludňajšie hodiny budú venované priamym prenosom z Austrálie, popoludní budú záznamy z najatraktívnejších ranných súťaží a večer súhrnné spravodajstvá. Tím STV bude mať dovedna 18 osôb, z toho 9 komentátorov. Hlavný dôraz vo vysielaní je kladený na vystúpenia slovenských športovcov. Pripravené sú aj profily potencionálne úspešných olympionikov a pôvodné spravodajstvo a publicistika zo Sydney. Zápasy slovenských kolektívov (basketbal, vodné pólo, futbal) musí STV dokonca zaplatiť v súvislosti s technickými nákladmi (do 300.000 Sk na jedno stretnutie). Tieto stretnutia totiž v medzinárodnej ponuke nie sú. Najviac priestoru s 15 prenosmi bude mať plávanie, potom nasledujú atletika (14), športová gymnastika (13), basketbal (minimálne 10), vodný slalom a veslovanie (8). Najmenej po jednom prenose dostanú moderná gymnastika, džudo a skoky na trampolíne. Dovedna ide o 163 prenosov a záznamov. Šéfredaktor Programového centra športu a motorizmu STV Stanislav Ščepán si uvedomuje obrovský záber čo sa týka kvantity vysielania a nepomer v súvislosti s náporom práce na jednotlivých redaktorov a komentátorov. Nedostatok financií (svojho času bolo vyslanie tímu do Austrálie z finančných dôvodov ohrozené) znamenal šetrenie v každej oblasti. Veľké európske televízie na taký objem hodín vysielajú tímy so sto členmi. Navyše, STV sa nedarí ani v oblasti reklamy a olympijského vysielania. Podľa riaditeľa spoločnosti IP Bratislava (exkluzívny partner pre STV v oblasti reklamy) Petra Volného, je olympijský program využitý reklamami len asi na ďesať percent. Dôvodom sú podľa odborníkov nevýhodné vysielacie časy (v noci a v ranných hodinách), záujem trhu a postavenie STV v slovenskej konkurencii. Počas OH 1996 priniesla reklama 7,5 mil. Sk a sponzoring 3,5 mil. Sk. V tomto roku sa očakáva nižší príjem z reklamy a mierne vyšší zo sponzoringu. V súvislosti s nákladmi STV (vysielacie práva, vysielacie trasy, vyslanie tímu do Austrálie a pod.), ktoré sú odhadované na úrovni 50 mil. Sk, ide o minimálny príspevok z oblasti reklamy.

paris

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV