Športové aktuality
4 min. čítania

V rezorte X-Bionic Sphere sa konal medzinárodný olympijský seminár, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 110 účastníkov zo 67 krajín sveta

Mojmír Gaško

Šamorín-Čilistov, 16. júna (SOV) – Za prítomnosti 112 účastníkov zo 67 krajín sveta sa v uplynulom týždni v rezorte X-Bionic Sphere v Šamoríne-Čilistove konal medzinárodný olympijský seminár. Jeho hlavnými organizátormi boli Medzinárodný olympijský výbor (MOV), Asociácia národných olympijských výborov (ANOC) a Slovenský olympijský výbor (SOV). Trojdňový seminár bol už v poradí tretím podobným stretnutím. Jednotliví účastníci sa na prednáškach mohli zoznámiť a inšpirovať marketingovou prácou iných národných olympijských výborov z celého sveta. Spoznať pohľad top partnerov MOV a zároveň medzi sebou diskutovať a nadväzovať nové kontakty.
 
Na začiatku pozdravila všetkých prítomných generálna sekretárka ANOC Gunilla Lindbergová. Tá je zároveň aj v exekutíve MOV. (Rozhovor s ňou, o tom, ako sa jej na Slovensku páčilo si môžete prečítať v našom druhom článku.) Následne pozdravil a zaželal účastníkom príjemný pobyt na Slovensku prezident SOV Anton Siekel. Úvodný deň

Momentka zo seminára. FOTO: JÁN SÚKUP
Momentka zo seminára.
Foto
JÁN SÚKUP
patril prevažne návratu k olympijským hrám v Riu de Janeiro. Marketingový potenciál hier pred, počas i po olympiáde ukázala na reálnom príklade z Brazílskeho olympijského výboru Miriam D’agostiniová. Svoj komunikačný úspech počas OH 2016 následne odprezentovali zástupcovia Novozélandského olympijského výboru. Po nich dostal slovo generálny sekretár SOV Jozef Liba. Ten prítomným predstavil marketingové kampane pred hrami v Južnej Amerike a taktiež Slovenský dom v Riu. Tému olympijských hier v Riu uzavrela Daniela Negredová prezentáciou výsledkov komplexného marketingového prieskumu o posledných olympijských hrách.
 
Prítomní účastníci si následne vypočuli prednášky od zástupcov top partnerov MOV – Bridgestone a Panasonic. Sledovaná bola aj prednáška Bretta Hasella, ktorý zastupoval spoločnosť Alibaba. Tá sa stala top partnerom MOV pomerne nedávno, a tak sa jej prínos pre olympijské hnutie stále úplne nevyprofiloval. O nadchádzajúcich zimných
Spoločná fotografia všetkých účastníkov. FOTO: JÁN SÚKUP
Spoločná fotografia všetkých účastníkov.
Foto
JÁN SÚKUP
olympijských hrách v kórejskom Pjongčangu potom informovala Gunilla Lindbergová. Tá sa chystala na už svoju 29 návštevu dejiska hier (je šéfkou koordinačnej komisie pre Pjongčang 2018). Okrem iných informácií tiež uviedla, že dohoda o štarte hráčov z NHL na olympijskom turnaji ešte stále nie je úplne nemožná, najmä vďaka snahe samotných hokejistov. Účastníci z Rakúska a Talianska zasa predstavili koncepty svojich národných domov počas ZOH v Južnej Kórei.
 
Nasledujúci deň bol venovaný predajným stratégiám. Tým sa venovali slovenskí zástupcovia ďalšieho z top partnerov MOV – Procter & Gamble. Počas poobednej prednášky ich doplnila ich kolegyňa z rovnakej spoločnosti -
Danka Barteková (v strede) v spoločnosti (zľava) Natasche Trittisovej z MOV, Gunilly Lundbergovej (ANOC), Katarčana Abdulhadiho Al-Marriho a Jozefa Libu (SOV). FOTO: JÁN SÚKUP
Danka Barteková (v strede) v spoločnosti (zľava) Natasche Trittisovej z MOV, Gunilly Lundbergovej (ANOC), Katarčana Abdulhadiho Al-Marriho a Jozefa Libu (SOV).
Foto
JÁN SÚKUP
Lindsay Schmauss. Veľký záujem i diskusiu vyvolala prezentácia Johna Palfreyho o Olympic Channel (Olympijský kanál). V následnej diskusii sa všetci zhodli, že olympijský kanál je dôležitý nástroj pre jednotlivé NOV a naopak, olympijský kanál vyzýval zástupcov jednotlivých olympijských výborov, aby im posielali svoje príbehy. Delegátka z USA Lisa Baird upozornila, že v segmente športových, ale i olympijských informácií vládne obrovská konkurencia a ani ostatní vysielatelia nespia na vavrínoch a v súčasnosti majú výrazne vyšší podiel na trhu ako olympijský kanál. Ďalší účastníci upozornili na to, že netreba zabúdať aj na šírenie myšlienok olympizmu, pretože v súčasnosti sa zameriava jeho obsah predovšetkým na šport.
 
Preteky dračích lodí mali veľký úspech a zapojilo sa do nich viac než polovica účastníkov. FOTO: JÁN SÚKUP
Preteky dračích lodí mali veľký úspech a zapojilo sa do nich viac než polovica účastníkov.
Foto
JÁN SÚKUP
Posledný deň seminára bol zameraný najmä na panelovú diskusiu a hlbšiu interakciu s účastníkmi. Tí boli rozdelení na tri „diskusné okrúhle stoly“. Dobrú atmosféru seminára umocnila spoločná slávnostná večera. Na nej sa zúčastnila aj členka MOV na Slovensku Danka Barteková. Účastníkov zabavila tiež súťaž dračích lodí, ktorá sa odohrala na neďalekom ramene Dunaja.
paris

Do olympijských hier v Paríži zostáva

Exkluzívny partner
Generálni partneri
Hlavní partneri
Partneri MOV